NYC part 2

1 juli 2010 - New York, New York, Verenigde Staten

Na ontbijt in het hotel (coffee en muffins in de lobby) trekken we de stad in. Ons eerste bezoek is aan de NBS studio's. We zien er enkele filmstudio's, de schminkkamer en er wordt een opname nagespeeld. Daarna naar 'Top of the rock'. We nemen de lift in het Rockefeller Center en na enkele seconden staan we op het observation deck voor een ongelooflijk zicht op NY. Het nummer van the Carpenters 'I'm sitting on the top of the world' speelt door m'n hoofd. Het is zeer helder weer en we zien dan ook heel ver.(toch even rondgekeken of er geen vliegtuigen in de buurt zijn, je weet maar nooit...)Beneden is er een lego team aan het werk om NY in het klein na te bouwen + een hele grote BIG apple, waaraan ze bouwen met een kraan.

Dan het museum of modern art(MOMA). We zien er werk van Picasso,Miro,Magritte, Mondriaan,...

De airco staat hier op vriestemperatuur en we besluiten om naar het hotel te gaan om truien op te halen. Volgende bezoek INTREPID vliegdekschip. Dat ligt tamelijk ver van het hotel en we nemen een echte NYorkse gele cab.

We leren er alles over hoe zo'n schip werkt, op het dek staan heel wat gevechtstoestellen; van migs tot F16's. Het schip  is prachtig gerestaureerd; voor de som van 115 miljoen $ mag dat wel!

Er staat eveneens een concorde waar we eens doorheen lopen. Het toestel deed er vroeger 3 uur  over om van London naar NY te vliegen, wij zaten gisteren 8 uur op het vliegtuig.

Daarna:Madame Tussaud's. Van Obama, Tot Jimmy Hendrix(de echte), Mohamed Ali, Elvis, Johnny Cash, ze waren er allemaal!

Na het avondmaal te hebben genuttigd in Planet Hollywood(tussen de costuums van Star Wars en Titanic) keerden we terug naar het hotel. Een heel drukke maar boeiende dag!

Wat mij na mijn eerste dagen Ny opvalt is hoe zeer de stad veranderd - lees aangenamer - geworden is.

Ik was hier 22 jaar geleden en nu is de sfeer veel prettiger, vriendelijker.

Zo, morgen verkennen we verder.

Goodnight guys, groetjes van de Leielanders!

1. De gepensioneerde die straks ook niet thuisblijft:
    3 juli 2010
    blijf vooral schrijven, we genieten mee !
  2. Die van 14:
    4 juli 2010
    idd het is een genot om te lezen en mee te genieten
    blijf vooral verder schrijven
  3. Tante Annie:
    4 juli 2010
    Ook in Heule wordt vandaag heel even the 4th of July meegevierd, we nemen een afgeprinte versie van jullie reisverhaal tot nog toe mee naar oma&opa.
  4. Ingrid:
    4 juli 2010
    Amai,'t klinkt allemaal weer super. Geniet er maar van.
  5. M.R. + A:
    4 juli 2010
    Ik geniet elke dag van jullie reis,het is aangenaam om te volgen.De naam ROCKEFELLER deed je wel aan iemands uitspraken denken?
    Hebben jullie een foto van het legowerk?
    Het museum MOMA doet me watertanden maar ook het museum van MADAME TUSSAUD
    Het in niet mogelijk wat jullie in die korte tijd al bezocht hebben.
    Moe
  6. Jean-Marie Wylin:
    5 juli 2010
    We zijn ons ook aan het klaarmaken voor de trip naar de zuiderse zon.
    Blijf maar neerpennen, zodat ik vanaf 21 juli jullie trip kan volgen.
    Leuk om lezen. Net alsof we erbij zijn.
    Onze Fré komt jullie morgen achterna !!
    Toi, toi.