Big apple deel 3

2 juli 2010 - New York, New York, Verenigde Staten

Hi guys, how are you doing today?

We hebben enkele dagen vertraging met onze blog, maar het is hier dan ook Druk, druk, druk, en we hebben weinig tijd, zijn van 's morgens tot 's avonds bezig.

Nu even wat tijd om de schade in te halen! (alhoewel, 't is al na middernacht!)

In ieder geval, bedankt voor de vele reacties. Leuk om iets te horen van jullie! Ik beperk met tot 2 juli  en beloof mijn achterstand de volgende dagen in te halen.

2 juli

Na ons traditionele en culinair hoogstaande koffie met muffin ontbijt nemen we de metro naar ground zero. We zagen er een enorme bedrijvigheid. Trucks reden af en aan. N.Y. wil het litteken blijkbaar zo snel mogelijk wegwerken. Ondanks de vele TV beelden die we zagen lijkt het ons surrealistisch dat zo'n aanslag daar heeft plaatsgevonden.  We nemen enkele foto's van het gedenkteken dat er werd geplaatst, maar het meest aangrijpende vond ik een gewone steen waarop een kind 'happy motherday, mum' heeft geschreven met viltstift.

Daarna nemen we de ferrie naar het vrijheidsbeeld. Lady liberty ziet er na meer dan 125 jaar nog goed uit, maar het leukste van de boottocht is het zicht op de skyline.

Bij onze terugkeer hebben we een fiets gehuurd in  Battery Park en zijn we via China Town de Manhattan bridge overgereden. Daarna terug via de Brooklyn bridge. Het zadel van Antons fiets zat wat los en hij zat zo oncomfortable op z'n fiets dat hij bijna van wel heel dichtbij kennis heeft gemaakt met een geparkeerde auto van de ... cobs.

Daarna met de fiets door Wall Street (zo zie je maar, Dexia zendt zijn zonen uit om Wall Street te veroveren!) Uiteraard heb ik een foto van mij laten nemen bij de bull ! (voor de beursanalfabeten : als de beurs stijgt dan is ze bullish - als ze daalt bearish) Zo, nu weet je aan wie je het te danken hebt als één van de volgende dagen de beurzen stijgen!

Na het verorberen van een 'Subway-sub' hebben we de echte subway genomen en zijn naar het museum of natural history gereden - je weet wel, het museum van 'night at the museum'.

Willem dacht daar terecht te komen in de set van de film, maar dat viel toch wat tegen. Maar we  hebben dino Rexi en Dum-Dum gezien!

Via Central Park - eerst wat chillen in het park met een coke - naar de Apple Store om onze blog aan te vullen.

Niet gemakkelijk met een QWERTY klavier!

En dan... shit! We hebben  nog 3 kwartier voor onze musical begint! We lopen en zigzaggen door de mensenzee en verbreken er het wereldrecord slalommen maar komen toch nog op tijd aan in het Majestic Thater voor de musical Phantom of the Opera.

Waw! Wat een musical! Prachtige kostuums, fantastische effecten en decors, live muziek en zang, kortom een lust voor oog en oor.

na de voorstelling hoorde ik iemand zeggen 'So, now you've seen New York', en zo voelden wij ons ook.

En dan beddtijd!

See you guys, groetjes van de Leielanders!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. De gepensioneerde die straks ook niet thuisblijft:
    6 juli 2010
    pff flauw zeg ... je durfde niet eens OP de rug van de stier zitten !
  2. M.R. + A:
    6 juli 2010
    Alle dagen ben ik verbaasd wat jullie in die grote stad al bezochten,zo wel de kleinste als de grote beren.
    Jan waar het hart van vol is loopt de mond van over,zelfs in de vakantie.
    Geniet maar samen van de volgende dagen.
    Moe
  3. Pascal en Maud:
    7 juli 2010
    je vraagt je af welke de echte stier is ....
    groetjes uit leieland, t is hier verdikke warm zulle, maar bij jullie ook zeker
    geniet maar verder van wat komen zal
  4. Nonkel Gino en tante Anne:
    7 juli 2010
    Hallo Amerikanen in spe,
    Blijkbaar hebben Jullie nog niet stilgezeten.
    Laat eens weten welk weer Jullie daar hebben,
    Hier zomert het nog altijd +30°C.
    Wij genieten mee met Jullie avonturen daar in
    THE BIG APLLE.
    So long, see you later alligators.
    Gino en Anne
  5. Regine:
    9 juli 2010
    De Van Hecke's weten de muziekgenre's af te wisselen: van Kiss naar musical tot gospel.Kobe doet inspiratie op voor 'double buggle'???? Geniet met volle teugen en Robbe groet je vanop kamp waar het eten op niets trekt, maar de kindjes braaf zijn. Vele groeten!