New Orleans

29 juli 2010 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Hi guys,

we zitten in de luchthaven van New Orleans; het feestje is bijna voorbij maar we willen jullie onze laatste dagen ook een beetje laten meebeleven. Here we go!

27 juli

We slapen wat uit en lopen wat rond in de French Quarter. New Orleans komt traag op gang; logisch ook want het nachtleven is hier BIIIIGGG! De winkelhouders spuiten de laatste resten van de party van gisterenavond weg met een waterslang en openen hun winkels. Typische souvenisrwinkels met heel veel 'hot sauce', de specialiteit van de streek. Je kan hier ook in elke winkel opgezette alligatorkoppen kopen, cajun kookboeken en de gebruikelijke prullaria (made in China). We gaan naar 'le Petit Theatre', het oudste theater van de States en krijgen er wat uitleg over het ontstaan van het theatre. De man die de uitleg doet is vandaag wat 'confused'(is waarschijnlijk wat te lang in Bourbon street blijven hangen gisterennacht). Hij vertelt dat er een ghost woont in het theatre en dat hij thuis ook een ghost heeft. Hij heeft het zelfs al een keer gezien. Volgens ons zijn er serieus wat kosten aan die kerel! Er wordt een film vertoond over de battle of New Orleans. Zo leren we nog wat bij over de stad. Daarna gaan we naar de French market, een soort vlooienmarkt met weer heel wat Chinese brol. Er zit een Chinees namen te tekenen. Hij doet het heel kunstig en Anton wil zijn naam ook geschilderd zien en het resultaat is heel mooi. Weer een plekje minder behangpapier op zijn kamer! We gaan naar de food court en bestellen er een reusachtige pizza waarna we naar 'Mardi Gras World' stappen. New Orleans is dé carnavalstad van de US en we zien er hoe de grote wagens worden gemaakt en ver/herbouwd voor de vele stoeten van volgend jaar. De wagens zijn prachtig en ook zo de vele beelden.  Er hangen verkleedcostuums en de kids zijn er niet weg te slaan en passen ze bijna allemaal. We zien een film en krijgen carnavalcake. Ik spreek af met Hilde dat we hier terugkomen op mardi gras als ik met pensioen ga... Zal dus nog wel eventjes duren, maar weer iets om naar uit te kijken. Na het bezoek relaxen we wat in het hotel en tegen valavond maken we nog een wandeling door Bourbon Street. Er worden opnieuw kettingen gegooid van de balkons en Hilde doet eentje aan dat blijkbaar van niet te goede kwaliteit is want haar nek wordt er helemaal blauw van...  We eten vanavond seafood : een gumbo van crawfish, krab, vis : allemaal buitengewoon lekker en een beetje spicy.

28 juli

We doen onze inmiddels traditionele ochtendwandeling en besluiten naar het Louis Armstrong park te gaan om zijn  standbeeld te zien. Het park is nog steeds gesloten door 'Katrina' en we zien het beeld van ver. Om 11:00 am gaan we aan boord van de laatste echte steamboat op de Mississippi : de Natchez. We lunchen aan boord en genieten van de boottrip door de haven van New Orleans. Tijdens de tocht kunnen we de werkende machinekamer bezoeken.  Een leuke relaxe manier om de geslaagde vakantie af te sluiten! We lopen nog wat door 'uptown' en zien er de opnames van de film 'green lantern' die volgend jaar uitkomt in de bioscoop (misschien komen we wel in de teaser :-) want het is een superheroefilm). En dan is het valiezentijd. Hilde pakt de koffers in terwijl de rest wat gaat zwemmen.  We eten ons 'laatste avondmaal' op Amerikaanse bodem, lopen nog eens door Bourbon street en filmen het hele end. En dan bedtijd : morgenochtend vroeg op.

29 juli

We leveren onze huurauto in, gaan naar de luchthaven en vullen de blog aan.

It was a great holiday !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hopelijk hebben jullie een beetje meegenoten.

See you all in LEIELAND!

De Leielanders

1. Nonkel Gino en tante Anne:
    30 juli 2010
    Hallo daar,
    Het is hier nu vrijdagmorgen 00.20,
    Ik weet niet of je dit nog zal kunnen lezen want
    Jullie zitten nu op het vliegtuig richting BELGIUM
    Wij hopen dat het een aangename vlucht wordt zonder
    al teveel turbulenties. Wij wensen Jullie nog een angename vlucht en een goede nachtrust.
    Tot vandaag.
    Nonkel Gino en Tante Anne.