The big apple - 30 juni

30 juni 2010 - New York, New York, Verenigde Staten

Hi guys,

we zijn goed aangekomen in NYC - mede dankzij onze vriendelijke buurmannen Pascal en Bernard die speciaal voor ons om 4:15 zijn opgestaan om ons naar het station te voeren. De reis is perfect verlopen behalve dan dat ik blijkbaar op een of andere lijst van verdachte personen sta want ik werd 2 keer zeer grondig gefouilleerd. Na een uurtje zijn ze door de JFK luchthaven geraakt en om 15u30 - correctie 3:30 pm - waren we al aan het rondlopen in the big apple. Even binnengewipt bij Macy's - the  world's largest store - en daarna richting Times square. Raymond zong ooit Brussels by night - allemaal lichtjes!! En volk!

Dan binnen in de M&M store. De wereldberoemde snoepjes komen er tot leven in allerhande prullaria(van knuffels tot kussens tot koffiemokken,...) Op de 2e verdieping staat er een lange muur van buizen met M&M's in alle maten en kleuren en we hebben er uiteraard ook een zakje met lekkers gevuld.

Daarna richting Central Park. We werden er aangeklampt om te worden rondgereden in een soort Riksja maar we besluiten onze eigen voeten te gebruiken. Na een tijdje kwamen we bij de  Dakota building waar John Lennon het tijdelijke met het eeuwige wisselde door toedoen van een gestoorde fan en bezochten er de Strawberry fields, een tuintje dat er door Yoko Ono ter ere van John werd aangelegd.

Nog even doorgewandeld naar The Lake. We zien er vele zoetwaterschildpadden die er door de New Yorkers vermoedelijk als kleintjes werden ingekieperd. Nu zien we een exemplaar van wel 80 cm lang.

Terug via 5th avenue waar we de applestore zijn binnengestapt. We kunnen er het thuisfront verwittigen dat we goed zijn toegekomen. En dan naar bed. Het is al 9:30 pm - volgens onze biologische klok is het 3u30 donderdagochtend...

1. Nonkel Gino en tante Anne:
    3 juli 2010
    Hallo blij te zien dat alles is goed verlopen, hier in het thuisfront gaat alles goed, we gaan vanavond mosselen eten met moe in de barakke in Zwevegem.
  2. Jean-Marie Wylin:
    5 juli 2010
    Blij te horen dat de aankomst prima verlopen is !
    Alhoewel, dat ze de 'Jean de la main froide' extra controleren zal zijn redenen hebben zeker ? Verdacht Dexia valieske in de hand ?